Integritetspolicy
Hos Exnordica värnar vi om din personliga integritet. I denna integritetspolicy förklarar vi vilka uppgifter vi samlar in, varför vi gör det och hur vi använder dem.
Vi tar dina personuppgifter på största allvar – både när du besöker vår webbplats och när du använder de tjänster vi erbjuder via webb och kundservice.
Vårt mål är att du ska känna dig trygg med hur dina personuppgifter behandlas, och att du ska kunna lita på att vi hanterar dem på ett korrekt och ansvarsfullt sätt. Vi säkerställer att dina uppgifter endast används i de syften de samlats in för, och att de skyddas mot obehörig åtkomst.
Varför samlar Exnordica in personuppgifter?
I de flesta fall får vi dina uppgifter direkt från dig som kund. Vi behöver viss information för att kunna upprätta ett avtal, genomföra transporter eller administrera fakturering kopplad till våra tjänster.
De uppgifter vi efterfrågar inkluderar:
- Företagsnamn
- Organisationsnummer
- Adress
- Referensperson
- Telefonnummer
- E-postadress
Dessa uppgifter lagras i vårt transportsystem. När ett kundförhållande avslutas avaktiveras uppgifterna efter ett år, men viss information bevaras enligt kraven i Bokföringslagen i 7 år. Slutar du som kontaktperson hos en arbetsgivare och vi får information om det raderas dina kontaktuppgifter så snart möjligt.
Rättslig grund för behandlingen
Behandlingen av personuppgifter regleras enligt Dataskyddsförordningen (GDPR), som trädde i kraft i maj 2018. För att uppgifterna ska få behandlas måste det finnas en rättslig grund – till exempel ett samtycke från den registrerade eller ett berättigat intresse från Exnordicas sida.
Exnordica ansvarar för att personuppgifterna hanteras i enlighet med gällande lagstiftning.
Som kund har du alltid rätt att ta del av vilka uppgifter som finns sparade och att få felaktig information rättad.
Kontakta oss
Har du frågor kring vår hantering av personuppgifter eller vill veta mer? Tveka inte att höra av dig till oss – vi hjälper dig gärna.
[cookie_declaration]

