Frågor & svar
Svar på vanliga frågor
Var är mitt gods?
Du kan alltid spåra ditt gods hos oss på den röda knappen uppe till höger Spåra paket. Du behöver tillgång till ditt kollinr.
När kommer ni och hämtar godset?
Det beror på vilken tjänst du har bokat. I de flesta fallen kommer vi någon gång under dagen och hämtar din leverans, har du en tidsbokad hämtning så får du gärna ringa eller maila oss på kundtjänst 08-10 02 82, kundtjanst@exnordica.se så ska vi hjälpa dig med en gång.
Kan jag skicka vad som helst?
Vi kan lösa det mesta. Vi har en del färdiga lösningar men kan skräddarsy en lösning för just ditt behov också. Kontakta oss på 08-10 02 82 , kundtjanst@exnordica.se eller skicka in en offertförfrågan.
Misslyckad leverans
Vid misslyckad leverans till mottagare kontaktar vi beställaren för en vidare åtgärd. Kan vi inte komma i kontakt med beställaren behåller vi godset i bilen tills vi får kontakt. Är kontakt inte möjlig kommer godset hamna på vår terminal.
Vad gör era leveranser miljövänliga?
Vi tankar våra bilar med HVO100 som är ett förnybart bränsle för att minska vår miljöpåverkan. Vi köper också in eldrivna bilar efter hand. Samplanering av leveranser jobbar vi hårt med för att minska både antalet bilar som kör men också antalet stopp vi gör.
